Politica de Retur

  • Home
  • Politica de Retur

Politica de Retur

Procedura de retragere dintr-o comanda plasata

Definitii :

Consumator /cumparator – “orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, aşa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare”

Profesionist/vanzator – orice persoană fizică sau juridică, publică sau privată, care acţionează în cadrul activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale în legătură cu contractele care intră sub incidenţa prezentei ordonanţe de urgenţă, precum şi orice persoană care acţionează în acelaşi scop, în numele sau pe seama acesteia

Produse realizate conform specificaţiilor menționate în descrierea lor, pe pagina de produs.

Dreptul si termenul de retragere/retur

Cumparatorul beneficiaza de o perioada de 14 zile pentru a se retrage sau refuza o comnanda plasata, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta decat costurile directe legate de returnarea produselor” (OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor). Perioada de retragere mentionata expira in termen de 14 zile de la ziua in care consumatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de consumator, intra in posesia fizica a produselor.

Olimp Company SRL va rambursa toate sumele pe care le-a primit drept plata din partea consumatorului, inclusiv, după caz, fără costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere/retur a consumatorului. Vanzatorul va rambursa sumele menţionate anterior folosind aceleaşi modalitati de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării. Vanzatorul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare în cazul în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de profesionist.

Cu excepţia cazului în care vanzatorul s-a oferit să recupereze el insusi produsele, cumparatorul returneaza produsele sau le înmânează vanzatorului sau unei persoane autorizate de vanzator sa recepţioneze produsele, fără întârziere nejustificată şi în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat vanzatorului decizia sa de retragere din contract.

Costurile privind transportul aferent returnării produselor vor fi suportate în integralitate de către client, în conformitate cu art. 14 (2) din OUG 34/2014. Returnările prin curierat rapid sau prin poștă nu se vor face cu ramburs. În vederea evitării refuzului coletelor deteriorate și pentru verificarea integrității produselor și accesoriilor, recomandăm ca returul să se facă cu posibilitatea verificării coletului la recepția/secretariatul vânzătorului.

Cu ocazia returnării produselor cumparatorul trebuie să se asigure că acestea sunt ambalate și protejate în mod corespunzător, astfel încât produsele să nu se deterioreze în timpul transportului. În caz contrar, societatea Olimp Copany SRL are dreptul de a diminua sumele ce urmează a fi restituite cu contravaloare eventualelor neconformități suferite de produse, cu ocazia transportului.

Se recomandă folosirea elementelor de siguranță, cum sunt: poliester, carton, folie bule de aer etc. De asemenea, se recomandă ambalarea coletului astfel încât să corespundă greutății, formei și naturii conținutului, cât și modului și duratei transportului. Ambalajul trebuie să protejeze conținutul astfel încât să nu poată fi deteriorat prin presiune sau manipulări succesive, putând fi, după caz, din cutii de carton, placaj sau lemn, plastic umplut cu polistiren, etc.

Exceptii

Conform art.16 din O.U.G. 34/2014 sunt exceptate de la dreptul de retragere/retur:

  1. a) după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere/retur după executarea completă a contractului de către vânzător;
  2. b) furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
  3. c) furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator;
  4. d) furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
  5. e) Persoanele juridice nu beneficiaza de prevederile privind retragerea din contract in acord cu OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor incheiate cu profesionistii.
  6. f) nu pot fi returnate produsele ce sunt parte a unui grup de produse și nu pot fi, prin natura acestora, separate de celelalte elemente componente.

Exercitarea dreptului de retragere

Inainte de expirarea perioadei de retragere/retur, pentru categoriile de produse care nu sunt exceptate, consumatorul informează vânzătorul cu privire la decizia sa. In acest scop, consumatorul poate alege una dintre următoarele variante:

a) de a folosi modelul de formular de retragere/retur prevazut siteul Jasmin.

b) de a completa şi de a transmite la adresa sesizari@jasmin.ro fie modelul de Formular de Retur

In aceste cazuri, Olimp Company SRL comunica consumatorului, fara intarziere, confirmarea de primire a formularului de retragere/retur. 

c) In cazul exercitarii dreptului de retragere/retur, consumatorul este responsabil sa trimita produsul returnat la adresa vanzatorului care este indicata in documentele de achizitie, sa se asigure si sa achite transportul. Consumatorul poate opta pe cheltuiala proprie pentru orice forma de expediere a produsului atat timp cat aceasta asigura si garanteaza integritatea si siguranta bunului.

In situatia in care returul are loc ca urmare a existentei unor neconformitati la bunurile livrate din motive imputabile Olimp Company SRL (exemplu: a fost livrat un alt bun decat cel comandat, sau bunul comandat este distrus/afectat etc.), costul returului este suportat de vanzator. Returul se va face pe cat posibil cu etichetele inițiale intacte și returnand toate documentele cu care a fost livrat produsul.

Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou (pete, zgarieturi, indoituri, fisuri, lovituri, decolorari, rupturi, accesorii sau parti lipsesc, este deteriorat total ori partial, etc.), Olimp Company SRL isi rezerva dreptul de a retine din pretul achitat contravaloarea costurilor necesare pentru readucerea produsului in starea initiala sau de a refuza restituirea pretului.

In aceasta situatie cumparatorul poate opta sa reintre in posesia produsului returnat, transportul fiind suportat de catre cumparator, comunicand in acest sens optiunea sa vanzatorului.

d) Cumparatorul este responsabil pentru diminuarea valorii bunurilor, care rezulta din manipulari sau alt gen de utilizari altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si funcționarii normale a produselor.

In cazul in care cumparatorul isi exercită dreptul de retragere/retur dupa ce a utilizat bunurile într-o maniera care depaseste scopul stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de utilizare a acestora, cumparatorul este responsabil pentru eventuala diminuare a valorii produselor. Produsul va fi returnat integral de preferat cu ambalajul original nedeteriorat, impreună cu toate elementele adiționale, după caz.

Orice diminuare a valorii produselor rezultata din manipularea acestora, alta decat cea necesara pentru determinarea naturii, calităților și funcționării produselor este in responsabilitatea cumparatorului. Pentru claritate, daca accepta returul vanzatorul va retine din pretul total al bunului returnat o suma de bani ce reprezinta diminuarea valorii bunului si dupa caz, valoarea transportului retur. Contravaloarea taxei de diminuare si – dupa caz a valorii transportului retur – vor fi comunicate cumparatorului dupa efectuarea receptiei calitative si cantitative a bunurilor returnate. In situatia in care Cumparatorul nu accepta aceasta diminuare, Vanzatorul poate trimite inapoi produsul catre cumparator cu conditia ca acesta sa plateasca taxele de transport.

Cumparatorul este informat că, în cazul exercitarii dreptului de retragere/retur, daca produsele pentru care si-a exprimat optiunea returnarii prezintă urme de uzură, zgârieturi, lovituri, șocuri mecanice sau, după caz, electrice, sau deteriorare prin manipulare, dezasamblare sau ardere, sau are accesorii/elemente lipsă, vânzătorul își rezervă dreptul unilateral de a decide neacceptarea returului si/sau de a opri o sumă din valoarea produsului, sumă ce va fi comunicată după evaluarea prejudiciilor aduse bunului(-urilor), ca urmare a evaluarii starii bunului pe baza receptiei calitative si cantitative efectuate de vanzator.

In cazul in care la livrarea produselor se constata anumite defecte, avem obligatia de a le solutiona in functie de defectul produsului/produselor prin inlocuire sau restituirea contravalorii comenzii.

Important:

Durata garantiei este intre 12 si 24 luni pentru persoane fizice si 12 luni pentru persoane juridice. Garantia incepe sa curga din momentul achizitionarii produsului/produselor de catre clientul final, care este data facturii sau a bonului fiscal.

 

Cart

Create your account

0
    0
    Coșul este golMergi la magazin